FIRST DAY DONE, 116 DAY's TO GO

"Jag tycker om att lära mig men inte alltid att bli undervisad"
Winston Churchill

Nu är jag hemma från skolan igen efter informationsmöten och liknande, men det var otroligt skönt med en mjukstart, en inslussning till verkligheten, bort från drömmen. Det positiva är att en dag är gjord nu och det är 'bara' 116 dagar kvar av terminen, woho! 
Men nu ska jag njuta av livet utan läxor, det känns nästan som om man är i ett tomrum; ett tomrum mellan dröm och verklighet, där drömmen är sommarlovets underbara sidor och verkligheten är skolans tragiska inverkan på livet som ungdom. Men jag gillar det, jag gillar rutinerna utan alla måsten, nu kan jag äntligen känna att jag kan släppa skolan när jag väl är hemma och bara göra vad jag vill; njuta! Men snart drar allt igång igen som en ond cirkel; läxorna och proven kommer... 
Men det är positivt tänkande som gäller nu alla, njut medan ni slipper allt detta, passa på! För det ska jag göra!

Nu ska jag njuta av livet på det bästa sätt jag vet; läsa en underbar bok och försvinna till min perfekta värld; Twilight's värld. Vi ses när jag har återhämtat mig av min "bok-koma"!









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0